107:an på Michelangelo

"Lite klent bloggat på glassbloggen på sistone", har jag hört skrockas om på stan. 
Hoppas att detta ej kopplas samman med vintern - för det är en öm glass-tå för mej. Myten om att glass - till skillnad från allt annat som är gott - bäst förpassas till stränder. Finns så många bra smaker som lämpar sig på vintern; Pepparkakssandwish, Järnas kanelglass, vår bästa saffransglass... Jag äter MINST lika mycket glass på vintern som nån annan årstid. Nyss till exempel, hängde jag med några pizzapersoner på Michelangelo i Gamla stan, men jag gick direkt på efterrätterna och valde efter velande en len 107:a. Två kulor italiensk sorbet, vit och rosa - fråga mej inte om smak, den ena var surt citronig men inte bara det, den andra kanske hallonig men främst bara bärig. Hallonsås ovanpå, och physalis och vinbär. Glassextas! Trots att såväl glass som väder var så kyligt bidde hjärtat varmt. Som det bara blir av italiensk sorbet med hallonsås i tjusiga mönster. 

ben and jerry's: strawberry cheesecake

igårkväll firade jag ännu ett mvg (vet, jag är ett geni!) genom att titta på "så mycket bättre" och äta glass.
denna gång slog jag på stort och valde en ben & jerry's i min favoritsmak strawberry cheesecake.
den var fantastiskt god som vanligt, perfekt sötma, perfekt gräddig och som toppen över i:t krispiga kexbitar som bryter av de söta jordgubbarna på ett fantastiskt sätt. strawberry cheesecake är som en vän som alltid ställer upp. s/c är en typisk 9/10, den har lite för lite cheesecake för att nå upp till en tiopoängare men den är perfekt på alla andra plan. over and out.

RSS 2.0