SNÖVITPINNE & CIRKUSPINNE


En tanke på kvällskvisten:
var hittar man tjusiga 60-talsglassaffischer, som den här ovan? Ja, förutom på GB's hemsidas nostalgihylla alltså. Har nämligen insett att det ju såklart är ett obligatoriskt väggpynt hos en tvättäkta glassälskare (----> mej, alltså). Tänker mej den i hallen; för att tidigast möjligt markera att i det här hemmet ryms stor glasspassion. Imorgon är det jaktpremiär, på sann norrländska. Synd att alla yngre, lätt-tillgängligare affischer håller så skitful standard... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hallå, testa kryddig rabarber från sia om du inte gjort det innan, jag är inne i en period då det är den enda glassen förutom vaniljglass som har en plats i mitt hjärta(mage)

2010-10-20 @ 13:17:59
Postat av: Ulrikastina

Cassatapinnen var jäääääääättegod :)

2010-10-20 @ 17:59:21
Postat av: olivia

anonym: alltså förlåt men kryddig rabarber är verkligen den vidrigaste glassen jag smakat. åh så äcklig. värre än girly!

2010-10-20 @ 21:22:49
Postat av: Anonym

men åh, vad synd att du anser det.

girly kan jag dock hålla med om..

2010-10-20 @ 21:57:04
Postat av: en

Såna affischer vet jag inte var du kan hitta men däremot vykort (lite större än normal size) finns typ överallt på museum i sthlm tror jag.. köpte ett på ett litet sömnadsmuseum där!

2010-11-11 @ 17:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0